loading

Kako prehranom pripremiti kožu za sunce

20. svibnja 2021.
Kako prehranom pripremiti kožu za sunce

Prehrana  bogata voćem i povrćem pozitivno utječe na zdravlje kože. Voće i povrće osim što sadrže velike količine vode i važni su za pravilnu hidrataciju organizma, obiluju i vitaminima, mineralima, dijetnim vlaknima i  biološki aktivnim materijama za koje je dokazano da posjeduju snažan antikancerogeni efekt.

Rajčica je namirnica bogata  vitaminima A, C, E, bioflavonoidima te biološki aktivnim materijama poput likopena i tomatina.

Zbog svog pozitivnog utjecaja na kožu naziva se i „saveznikom“ ljepote. Konzumirajući rajčicu možete smanjiti upalne procese na koži nastale djelovanjem štetnih UV zraka i tako  neutralizirati opasne molekule koje nastaju u slučaju predugog izlaganja suncu.

Vitamina C se također pokazao kao veliki „zaštitnik“  kože i njenih ćelija od štetnog  utjecaja sunca, jer održava njenu elastičnost i sprječava pojavu bora.

Svakodnevna konzumacija namirnica poput: kivija, limuna, paprike, naranče,  jagode  omogućava nam dovoljan unos vitamina C.

Vitamin E je još jedan vitamin koji je značajan u zaštiti kože od štetnih UV zraka. Naziva se još „vitaminom ljepote“, jer koži daje mladalački izgled. Naći ćemo ga u orašastim plodovima i sjemenkama (bademi, orasi, lješnjaci) koji u kombinaciji s vitaminom C pojačavaju  pozitivan  učinak u zaštiti  kože.

Kako bismo pripremili kožu za sunčanje, 2-3 mjeseca prije ljeta mnogi uzimaju suplemente beta-karotena.

Važno je napomenuti da bi beta –karoten trebalo uzimati u prirodnom obliku odnosno iz namirnica poput narančastog voća i povrća i tamno zelenog lisnatog povrća, jer je tad najdjelotvorniji. Mi Vam preporučujemo namirnice koje ga sadrže u velikoj količini, poput: mrkve, marelice, breskve, manga, lubenice, dinje, špinata, zelene salate, blitve karfiola , brokule i dr.

Koža će sporije stariti , brže će dobiti tamniju boju,  a smanjena je i mogućnost nastanka alergije na sunce.

Iako ove namirnice pružaju zaštitu od štetnog djelovanja sunca i potpomažu oporavku kože, to ne znači da možete uzeti  malo voća i povrća i zatim se bezbrižno izležavati na suncu tijekom  cijelog dana. Preporuka je da to bude u periodu do 10h ujutro  i od 17 h poslije podne, naravno uz kreme sa zaštitnim faktorom. Vodite računa o prehrani, neka ona obiluje sezonskim voćem i povrćem, pijte dovoljnu količinu vode ( 8-10 čaša dnevno) i uz pridržavanje ostalih preporuka uživajte u sunčanju i kupanju, provodeći ljeto na siguran  način.