loading

Kako se zaštiti od ljetnih vrućina

24. lipnja 2021.
Kako se zaštiti od ljetnih vrućina

Ljeto je idealno godišnje doba za sport, rekreaciju i boravak na otvorenom. Svakodnevna tjelesna aktivnost u trajanju od pola sata dnevno za starije osobe, odnosno sat vremena za djecu i mlade korisna je tijekom cijele godine, no vremenske prilike i brojne obveze često nas u tome ograničavaju. Tjelesno aktivne osobe za razliku od tjelesno neaktivnih rjeđe su pretile, rjeđe imaju povišeni krvni tlak, šećernu bolesti, osteoporozu, koronarnu bolest srca i rjeđe  obolijevaju od srčanog ili moždanog udara. Osim toga ljeto je idealno vrijeme da uživate u obilju svježeg voća i povrća, oslobodite se nagomilanog stresa tijekom godine i spriječite neželjene posljedice loših životnih navika tijekom godine. Zbog klimatskih promjena sve smo više izloženi ekstremnim vrućinama stoga tijekom ljeta treba biti oprezan kako bi sačuvali svoje zdravlje i spriječili neželjene posljedice velikih vrućina.

Pod povećani rizikom od posljedica izlaganja ljetnim vrućinama su:

• dojenčad i mala djeca,

• osobe starije od 65 godina,

• kronični bolesnici,

• ali i mlade, zdrave osobe koje su  svakodnevno izravno izložene sunčevim zrakama

 

Kako bi zaštitili svoje zdravlje i zdravlje svojih najmilijih korisno je pridržavati se nekih savjeta:

• izbjegavajte aktivnosti u sredini dana kada su sunčeve zrake najjače, ako je moguće ograničite dnevne aktivnosti na jutarnje i večernje sate,

• bez prevelike potrebe ne izlazite izvan kuće(osobito osobe starije životne dobi, kronični bolesnici i djeca), ostanite kod kuće  uz klima uređaj ili ventilator,

• rashladite se pod hladnim tušem ili u kadi s mlakom vodom,

• rashladite prostorije u kući – danju zatvorite prozore, spustite rolete, noću kada je hladnije provjetrite prostorije,

• nosite laganu, svijetlu i komotnu odjeću, za vrijeme boravka vani glavu zaštite šeširom širokog oboda,

• ne čekajte osjećaj žeđi nego pijte puno bezalkoholne tekućine, izbjegavajte gazirana i alkoholna pića,

• znojenjem se uklanjaju sol i minerali iz organizma da bi ih nadoknadili pijte sportske napitke ili pojedite slanu juhu,

• izbjegavajte masna, pržena, začinjena i teška jela, jedite puno kuhanog povrća, salate, ribe, nemasnog bijelog mesa i voća,

• dok ste na otvorenom boravite u hladu i

• zaštite se kremama za sunčanje s visokim zaštitnim faktorom koje je potrebno nanijeti na kožu 30 minuta prije izlaganja sunčevim zrakama.